foteinopoulou lowΓράφει η Φωφώ Φωτεινοπούλου - Μουτοπούλου, Εκπαιδευτικός - Δημ. Σύμβουλος

Μιλώντας για εκπαίδευση και παιδεία πρέπει να χαράξουμε μια διαχωριστική γραμμή. Δεν πρόκειται για εννοιολογική διαφορά αλλά για ουσιαστική διάκριση. Η εκπαίδευση είναι το εργαλείο της παιδείας, είναι το σύστημα, η μέθοδος, το μέσο για την απόκτηση της γνώσης. Είναι τα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία εκπονούνται από την κεντρική πολιτική και το Υπουργείο Παιδείας. Επομένως μια Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να παρέμβει σε θέματα επιλογής βιβλίων, σε θέματα ωρολογίου προγράμματος, σε θέματα κάλυψης κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού.
Ένας Δήμος όμως μπορεί να παρέμβει ουσιαστικά:


1.    Σε θέματα κτιριακής υποδομής των σχολικών μονάδων, σε αναπλάσεις των αύλειων χώρων, σε δημιουργία γηπέδων, γυμναστηρίων, σε εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας σε όλα τα σχολεία, σε προγράμματα ανακύκλωσης  διεκδικώντας μεγαλύτερες επιδοτήσεις – κονδύλια  για την επίτευξη των στόχων και αναγκών.
2.    Σε θέματα δραστηριοτήτων μόρφωσης και πολιτισμού που μαζί με τη γνώση δημιουργούν το ΤΡΙΓΩΝΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ( γνώση , μόρφωση-αγωγή , πολιτισμός ) .
·    Προσωπικά οραματίζομαι μία Δημοτική Αρχή που σε καιρούς οικονομικής κρίσης θα δώσει προτεραιότητα στο μέλλον των παιδιών αυξάνοντας τις δυνατότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους ώστε να γίνουν πολίτες ενεργοί  και υπεύθυνοι με ισχυρή συνείδηση της ελληνικής ταυτότητας.
· Οραματίζομαι μια Δημοτική Αρχή που θέλει σχολεία ανοιχτά, ενταξιακά, ψηφιακά, αειφόρα, καινοτόμα που να εξασφαλίζουν δημιουργικότητα, συλλογικότητα, αλληλεγγύη, οικολογική συνείδηση. Σχολεία ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων που να σέβονται τις ιδιαιτερότητες.
· Οραματίζομαι μία Δημοτική Αρχή που να έχει βασικό στόχο την ενίσχυση της τεχνικής εκπαίδευσης ώστε να γίνει μία επιλογή ελκυστική και να φέρει το μαθητή πιο κοντά στην αγορά εργασίας και να τον ενθαρρύνει για να αξιοποιήσει την ειδικότητά του μετά την αποφοίτησή του.
· Οραματίζομαι μία Δημοτική Αρχή που να έχει ανοιχτές τις πόρτες στους εκπαιδευτικούς και στους συλλόγους γονέων για ουσιαστική συνεργασία και συνεισφορά σε κοινωνικές δραστηριότητες εθελοντισμού, φροντίδας για το ίδιο το σχολείο, ανθρώπινες σχέσεις, ανάπτυξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων και διοργάνωση τοπικών καλλιτεχνικών  δρώμενων και γενικά δραστηριότητες προσανατολισμένες στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.
· Προτεραιότητα έχει η συγκέντρωση όλου του υλικού (που έχει σχέση με τις δραστηριότητες που προαναφέρθηκαν) η ταξινόμηση και ψηφιοποίησή του και τελικά η παρουσίασή του σε έναν δικτυακό τόπο, ώστε να έχει πρόσβαση σε αυτό όλη η εκπαιδευτική κοινότητα και οι πολίτες…

Στόχος μας είναι οι οραματισμοί μου
και πολλοί άλλοι που δεν χωρούν σ’ αυτή τη στήλη
να γίνουν πραγματικότητα !

Λιτά χτίστε τα, απλόχωρα, μεγάλα
γερά θεμελιωμένα από της χώρας
ακάθαρτης, πολύβοης, αρρωστιάρας
μακριά μακριά τ' ανήλιαγα σοκάκια
τα σχολειά χτίστε!

Γιομίζοντας τα να τα ζωντανεύουν
μαϊστράλια και βοριάδες και μελτέμια
με τους κελαηδισμούς και με τους μόσκους
κι ο δάσκαλος ποιητής. και τα βιβλία
να είναι κρίνα.

Κωστής Παλαμάς